Julie i Masanga

fredag den 2. april 2010

Junglen kalder Julie

En dag stod jeg lige just midt i magburaka, og glædede mig over det fantastiske signal, da min far ringede. Med viden om, at mine forældre kun ville ringe 'hvis det brændte', var det med bævende hjerte og svedige hænder, at jeg modtog beskeden om, at min morfar (der var syg, da jeg tog afsted) var blevet 'opgivet' og ikke havde langt igen. Så er man altså langt væk hjemmfra.. Nu holder jeg utroligt meget af mit liv i Sierra Leone, men det er selvfølgeligt intet ved siden af ens forhold til familien derhjemme. Så torsdag satte jeg kursen mod danmark - i håbet om at nå hjem inden det var slut. Min morfar har alle dage været noget utålmodig, og denne gang var således ingen undtagelse - da jeg kæmpede for at nå mit fly i Ghana (ja jeg var langt omkring), sagde morfar farvel og tak - på den mest fredelige måde man kunne ønske sig:)Det var trods alt også det vigtigste. Jeg fik det at vide i amsterdam, og de andre flypassagerer har nok anet der var noget fat. Fredag tilbragte jeg så med hele familien (inkl. morfar..) i mine bedsteforældres hjem. Her bliver man mindet om, hvor vigtigt det er, at man er med til sådan nogle ting. At man får grædt og mindedes, talt og leet. Et dødsleje kan næsten gå hen og blive helt 'hyggeligt', hvor mærkeligt det end lyder. Og det kan man ikke rigtigt opleve på den anden side af jorden.... Jeg har underholdt hele familien (specielt min fætter) med billder af farlige dyr, og enorme pengebundter. Jeg har været hjemme i to uger nu, og tager tilbage til junglen på tirsdag. Det bliver rart, men også svært at komme tilbage. Denne gang er det kun for to måneder, så det virker på en eller anden måde anderledes. Og så har jo været der før, så jeg er ikke længere (så) bange for edderkopperne og slangerne. Det skulle kunne lykkes. Det skal det også nok. Junglen kalder Julie! Hele kufferten er fyldt med slik-ordrer fra de andre (vi kunne jo ligesågodt få lidt ud af det, når det nu skulle være), valutareserverne er fyldt op.
Men inden da har jeg lige par runde fødselsdage, en påskefrokost, og evt. et værelse jeg skal have set på!

Far verden, farvel!
Juie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar