Julie i Masanga

tirsdag den 26. januar 2010

Fødeøen forladt!

Mens jeg sidder her og ser de danskes svende få bank, og spiser en stille kiks, er det så småt ved at gå op for mig. Det er i morgen! I morgen turen går mod de varme lande, det beskidte vand, de mørke nætter..
Jeg har sagt farvel til de fleste. Jeg er ikke god til det - jeg kan ikke lide det, og det kommer jeg nok aldrig til at kunne. Men det er vel også fint nok. Bortset fra det synes jeg egentligt, jeg klarede det rimeligt denne gang. Det sagt med mindet om en tur til USA for henved 8 år siden, hvor afskedsseancen i Kastrup var så grum, at den stadig spøger i baghovedet, hver gang jeg bare nærmer mig Amager :) Men meget er sket siden. Rigtigt meget. Alligevel syntes jeg ikke, man behøver udfodre skæbnen - og jeg medbringer derfor 'kun' min bror til lufthavnen denne gang (han var ikke med sidst).
Det er en mærkelig fornemmelse at vinke farvel til alt for flere måneder af gangen. Det er svært at vide, om man skal grine eller græde - eller måske bare tage det som det er - et eventyr. Denne gang kan jeg dog mærke, at jeg er klar til noget nyt. Klar til at der sker noget.
Så imorgen går turen mod junglen. Jeg er klar.

2 kommentarer:

  1. Det bedste ved at tage afsted er jo at man ved man kommer igen :) Så rigtig god tur, glæder mig til næste update fra the lost continent :)

    SvarSlet
  2. Julie!!! I can totally read your blog!! Finally my 8 yrs of Swedish at school are paying off.... :D So excited for you! Hope you have awesome 5 months. Remember to post some pictures too.

    SvarSlet